Mitingul aviatic care trebuia sa aiba loc astazi, la Aerodromul Clinceni a fost anulat in urma accidentului aviatic in care comandantul aerodromului, Mihai Dobre Tone, a murit dupa ce avionul pe care il pilota s-a prabusit. Comandantul Aerodromului Clinceni, Mihai Dobre Tone, in varsta de 24 ani, facea antrenamente cu un avion usor de acrobatie de tip Extra 300L, cu capacitate de doua locuri, pentru mitingul aviatic organizat de Aeroclubul Romaniei, care urma sa se desfasoare sambata. Accidentul a fost anuntat in jurul orei 20.00. Avionul a luat foc la impactul cu solul si s-a prabusit la aproximativ un kilometru distanta de pista, in camp deschis. Potrivit Ministerului Transporturilor, avionul s-a prabusit la zece minute de la decolare, dupa ce o comanda s-ar fi blocat si pilotul nu a mai putut sa redreseze aeronava. Mircea Ciuca, director de investigatii aeriene la Ministerul Transporturilor, a declarat ca pilotul facea antrenamente pentru mitingul aviatic si a intrat cu avionul in vrie, nemaiputand sa il controleze. Acesta a precizat ca echipa de ancheta va lua in calcul toate ipotezele posibile. Seful SMURD Bucuresti, Bogdan Oprita, a declarat ca interventia medicala a echipelor SMURD ajunse la fata locului s-a rezumat doar la constatarea decesului pilotului.
O serie de accidente In 2 iulie 2007, la Aerodromul Clinceni, in timpul unui exercitiu de parasutism, sergentul major Eugen Dan Bulac din cadrul Brigazii Speciale de Interventie a Jandarmeriei Romane a cazut in gol pe pamant si a murit, dupa ce parasuta nu i s-a mai deschis. In 4 martie 2007, un mecanic a ajuns cu mana sfasiata la Spitalul de Urgenta Floresca din Bucuresti dupa ce a fost ranit grav de elicea unui aparat de zbor pe care il pregatea pentru un mitingul aviatic la Clinceni. La 24 aprilie 2004, un avion folosit la tractarea planoarelor a avut probleme la decolare si s-a prabusit la scurt timp dupa ce s-a ridicat de la sol. La bord se aflau pilotul si un insotitor, dar nici unul nu a fost ranit in urma incidentului. Pe 8 mai 2002, un avion de tip Extra 300 L, care era pregatit pentru a iesi la zbor in ziua urmatoare, a fost cuprins de flacari in timpul efectuarii unor lucrari de intretinere si alimentare cu combustibil. In 4 mai 2001, un avion tip Zlin 726 al Aeroclubului Romaniei (AR) s-a prabusit, la scurt timp dupa decolarea de pe aerodromul "Aurel Vlaicu" din Clinceni, in accident pierzandu-si viata cele doua persoane care se aflau la bord.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu